نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
30
-
الف
+

بیوگرافی «زهیر البلبیسی» بازیگر سریال «مشت آزادگان»

در این گزارش با «زهیر البلبیسی» بازیگر سریال «مشت آزادگان» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش شبکه آی فیلم 2، «زهیر البالبیسی» بازیگر، نویسنده و کارگردان عرب، بازیگر نقش «دیوید » در سریال در حال نشر «مشت آزادگان» می باشد.

البالبیسی در سال 1985 از مؤسسه عالی هنرهای دراماتیک مصر (گروه بازیگری و کارگردانی) فارغ التحصیل شد.

دوستی وی با کارگردان فقید مصری به اسم «محمد سالم» (1930-1995) باعث شد تا اصول مونتاژ را بیاموزد، زهیر بعد از ده سال دور از دنیای هنر، به عنوان معلم ریاضیات در الجزایر کار کرد.

رویای فلسطینی بودن اش باعث شد که دوباره به سرزمین خودش غزه برگردد و کار را با نویسندگی و بازی در سریال «صوالیف» به کارگردانی «سعود مهنا» (1995) آغاز کرد و بعد از آن فلمنامه سریال «دابوس» را نوشت.

«داستان هر روز»، «فرصتی در بهشت» و فلم های سینمایی چون «حجاب سیاه»، «دونگوان» و «آخرین گردنه» از جمله آثار نوشته شده «زهیر البالبیسی» می باشند.

سریال «قبضة الاحرار» یا «مشت آزادگان» موفق به کسب جوایزی در فلسطین و الجزایر شده که می‌توان به کسب جایزه بهترین سریال درام از جشنواره رسانه‌ ای قدس و جایزه انجمن «برکه الجزایر» اشاره کرد.

سریال «مشت آزادگان» با نقش آفرینی «زهیر البلبیسی» هر شب ساعت 19:00 به وقت تهران، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر می شود.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر